Tuesday, March 07, 2006

Keciannyer dieerrrr....


Alahai...abang long jatuh katil pagi tadi.Gedebuk bunyinya macam durian luruh. Aku dah agak dia akan jatuh sebab dia tido tepi katil kat belakang aku. Aku dok sibuk menyusukan baby, dia dok menyempil kat belakang. Abang long kalo bangun malam tengok aku takde kat sebelah dia.. dia mesti pegi carik aku..Tak kira la kol bape dia bangun. Ni ntah kali keberapa dia jatuh katil.Kali ni sakit kot..tersembam muka!Jatuh lak atas simen yang dilapisi oleh karpet nipis itew..Nangis gak la sekejap...tak tau la kot kemek idungnya yang tak berapa mancung tuh..hehehe..tapi kontrol macho gak..naik katil terus pejam mata, peluk baby sambil gentel telinga baby..Mentang2 la baby tak leh lari..'Buuu..tolong! baby geli la along gentel telinga baby'...(agaknyer anak aku akan cakap gitu kalo dia dah pandai cakap sebab aku nengok keningnya berkerut semacam jer!)

Tadi seronok tul dapat tahu khabar tentang besfren yang dok kat UK (bukan Ulu Klang, U.Kingdom laa..)Dia pun baru bersalin gak dapat baby girl. Yang aku kesiannyer, dia berjauhan daripada keluarga.Nasib baik ada suami yang caring dan baik. Saboor ye Danie..hang berpantang elok2 no..jangan dok makan yang bukan2..yang sejuk, yang berangin..kang bentan..susah..saper yang susah?Laki hang gak yang susah nak carik tukang urut, tok bidan aper yang ada kat UK nuu...Kiter tau la..dulu hang cukup suka ngan teh ais kat padang matsirat tu (lupo la apa nama kakak kat kedai tuh yang best giler buat teh ais, hang kalo tak pekena teh ais dia..tak lena!!)..kalo takde batu tungku..hang pakai je sterika tuh buat tungku perut..ekekeke..kita dulu pun pakai sterika gak. Mak bidan dia p dok sterika perut aku..masa tuh aku kena operate bersalinkan abang long.Kali ni bersalin normal, tak pakai sterika dah..batu tungku asli yang ntah mak aku amik kat sungai mana. Ada sebijik tuh berat giler, dekat 3 kilo ada kot.Aku maleh tol kalo kena tungku guna yang berat nih. Selalunyer aku kena sound dulu, baru aku rajin bertungku.Lepas dimomokkan nanti jadik itu, jadik ini..baru aku rajin p bertungku. Selalunya aku mengada2 soh dia buatkan.Bila balik umah sendiri, pepandai la bahagikan masa..Penah masa baru2 dalam pantang tuh, mak aku bagi minum air daun apa ntah..tak best langsung!!tobat tak mo minum dah.Udah namanya obat..kalu sedap, bukan namanya obat..namanya mudarat!Tapi ubat ni mujarab la..bagus untuk luka2 dalam, kecutkan peranakan dsbnye la yang aku tak tahu..mak soh minum, aku minum je la..sekali tu je la aku minum, patutnya lagi 2 pagi..tak mo den...tak tau nak cakap mcmana rasanyer..tak tergambar oleh kata2 betapa ketidakbestnyer itew!

No comments: