Wednesday, June 11, 2008

Luqman & Lawatan

Masa nak kemas beg Luqman malam tadi, aku tengok ada surat dari TADIKA. Surat minta kebenaran ibubapa utk bawak anak2 pegi Lawatan ke Melaka hujung bulan ni. Aku tunjukkan pada hubby, tanya pendapat dia samada nak benarkan atau tidak. Terus jawapan yang diberi adalah TIDAK IZINKAN!! Huh!

Aku tanya kenapa? Dia cakap risaukan keselamatan Luqman..tak tau macammana orang jaga. Dia rasa Luqman blom pandai jaga diri lagi. So, aku cakap bilanya nak percaya pada kemampuan anak.kesian kat Luqman, nanti kengkawan sibuk bercerita pasal lawatan, awak terkulat-kulat tak tahu apa..hehehe..saje nak ngetes.

So, hubby cakap, "kalau macam tu, kita ikut diorang pegi Melaka..follow kat belakang, biar la Luqman ngan kawan2 tapi kita awasi dari jauh".

Aku: Uh..tak kuasa! Dah le minyak mahal nih, nak skodeng2 pulak. Abang pegi la jumpa cikgu Luqman tu, tanya ada tempat kosong lagi tak, abang ikut naik bas..pastu boleh jadi guard sambilan!

Luqman yang dari tadi dok dengar perbualan terkebil2 mata memandang kami! Kesian anak ibu...

No comments: