Monday, September 22, 2008

FORGIVE....but not FORGET

Nak kata aku jenis pendendam, aku bukan jenis orang yang macam tu. Aku sangat mudah memaafkan..tetapi tidak mudah melupakan.

Selalu aku berpesan kepada student2ku..

"kalau nak tipu saya, boleh..tapi jangan sampai terkantoi!" Kalau saya tahu..nahas awak kena dengan saya"!

"Kalau nak tipu, saya tak kisah. Tapi make sure tipu betul2 sampai saya takkan dapat tahu..tapi kalau saya dapat tahu jugak..tahu la nanti apa saya akan buat!"

"Sekali awak dah tipu saya, saya akan ingat sampai bila-bila..dan sukar untuk saya mempercayai awak lagi untuk kedua kalinya"...

..dan aku tidak pernah lupa apa yang pernah aku bagitau hubby dulu.

"Sekali kau mencintaiku..seribu kali aku akan mencintaimu..tapi kalau sekali kau melukai hatiku, seribu tahun parut luka itu akan kuingati"..



Tapi biasanya orang yang pernah melakukan sesuatu di luar pengetahuanku akan terkantoi akhirnya!! Cuma cepat atau lambat sahaja...