Wednesday, April 08, 2009

Bizi

Pejam celik pejam celik, tahun 2009 sudah menginjak ke bulan April. Semester ini aku diamanahkan untuk mengajar 5 subjek, bersamaan dengan 20 jam seminggu. Pheww..Membuatkan aku merasakan betapa pendeknya waktu kerja di opis. Tuntutan kerja tidak pernah habis. Aku yang dalam keadaan tidak stabil dari segi emosi dan fizikal agak mudah merasa terganggu dengan kesibukan ini. Selera makan hilang membuatkan aku kelesuan sepanjang hari. Rasa nak rehat je kat rumah...baring2..sungguh..takde mood..tapi terpaksa juga gagahkan diri melangkahkan kaki ke kelas.

Minggu lepas, buat pertama kalinya aku menghalau seorang pelajar keluar kelas kerana berbual dan ketawa dengan kuat sehingga mengganggu aku yang tengah lecture. Memang hangin. Sepatutnya aku ke klinik kerana paginya aku rasa pening dan hampir pitam, tapi memikirkan banyak kelas yang perlu diganti nanti, aku batalkan niat itu. Jadi, bila ada pelajar yang tidak memberi perhatian dan menggangu kelas,ia membuatkan aku hilang sabar.

Minggu ni jugak, aku perlu siapkan 3 paper midterm. Rupanya due datenya dah lepas, 3hb April. Tapi aku yang tak perasan memo tu disertakan bersama dengan schedule midterm. Ingatkan aku yang paling lewat hantar, rupanya ramai lagi yang belum siap..2 subjek lagi pulak, test blom dibuat..ni tadi baru dapat information terbaru, aku terlibat dalam MQA visit (Isnin) dan Communication Meeting dengan Rektor dan Deputy Rektor (Rabu, 4-6pm)..kena reschedule kelas lagii....aduiiii..

Minggu depan adalah kelas terakhir mengajar part time aku bersama pelajar2 UTMKL. Final exam mereka 24hb April. Then kena marking paper final pulak..assignment pun blom marking lagi..waaa..saper nak jd pembantu nih?

Tadi hubby hantar mesej mintak aku tolong ajarkan dia subjek Statistik, topik Regression, malam ni..hahahha..dah lupa laaa..dia pun dah nak final exam..agak2nya boleh tak mengekalkan CGPA 4.0 lagi..aku doakan semoga dia success. Dah banyak kali hubby tanya, bila nak apply PHD pulak?....penatnyer...

No comments: