Monday, April 13, 2009

Petang tadi aku ke klinik lagi, rutin check up. Suppose to see them last week, but i'm not aware about it. This time, nurse yang ambil darah tu cekap. Awal2 lagi aku bagitau supaya cucuk di bahagian lengan belah kanan. Last month, lengan sebelah kiri aku lebam sebab nurse gagal mencari urat darah. Hampir sebulan baru hilang, sakit pulak tu.

Timbangan pulak menunjukkan penurunan, 3kg! Daripada 57kg menjadi 53kg. No wonder laa..takde selera makan. Kadang2 sampai 2weeks tak jumpa nasi. Lama jugak la kena lecture dengan nurse. Hmmm..aku mengiyakan ajer..suruh makan itu, makan ini..minum banyak air, minum susu..yyyarkkkk!

Oleh kerana ketidaknormalan kandungan gula dalam urine test dan penurunan berat badan yang agak ketara, aku diminta untuk datang ke klinik every 2weeks for monitoring the progress. Huh..tengok la kalau ada masa terluang aku pergi la.

Sejak semalam petang, kediaman aku mengalami gangguan air. Yang geramnya takde notis memberitahu supaya kami prepare awal2. Nasib baik ada spare 1 tong in case emergency macam ni. Pagi tadi, sebelum hubby berangkat ke Penang, dia tolong angkut air untuk kami 3 beranak kat rumah. Boleh la untuk bekalan selama 2 hari sementara dia kat Penang sampai esok hari.

Mudah-mudahan semuanya berjalan lancar dan success..dan balik cepat okey.

No comments: