Saturday, April 11, 2009

Semalam aku ada appointment dengan doktor di KKM. Hampir 2 jam lebih menunggu giliran. Nasib baik aku ada bawak assignment student untuk dibaca dan marking bagi mengisi masa terluang. Jam 11.20am sampai giliran aku berjumpa doktor. Alamak..doktor lelaki, muda pulak tu. Aku agak sebaya umur aku...hmmmm..boleh tahan ramah jugak doktor ni.

Tiba masa untuk scan, doktor cakap tak nampak baby.Hanya ada satu garisan. Dia tanya ada minum air tak? Aku cakap ada la, tapi takde la banyak sangat. Lalu doktor mintak aku keluar dulu minum air banyak2 supaya boleh nampak dengan jelas. Laaa..mana aku tahu..sebelum tu tak de pulak nurse pesan suruh minum air banyak2.

Selepas minum lebih kurang 500ml (nak termuntah rasa..huhu) aku masuk semula ke bilik doktor. Semasa mencari-cari di mana kedudukan baby tu, doktor tu cakap.."Saya rasa awak mengandung luar rahim. Tak nampak di mana kandungan awak. So, Saya terpaksa refer awak ke Hospital Seremban"

Ha? Rasa nak gugur jantung aku mendengarnya. ...nasib baik masa tu aku sedang baring, kalau tengah berdiri aku rasa dah terduduk kot.

Then aku tanya.."Abis, kalau mengandung luar rahim, apa yang mesti saya buat?

Doktor tu jawab.."Kena operate dan buang"..

Aku masa tu dah terkedu...sambil berfikir macammana nak bagitau hubby.

Sedang dia dok menjawab pertanyaan aku tu, tangannya masih lagi mencari2 kedudukan baby.

"Ha..ini dia..baru jumpa..kat sini rupanya. Kenapa dia dok atas ni, sepatutnya kat bawah.."

Aku.?? Lega...

No comments: